24. Międzynarodowa Wystawa "ZIELEŃ TO ŻYCIE" 2016 - co się działo, laureaci konkursów

2016-09-12 13:13

24. Międzynarodowa Wystawa "ZIELEŃ TO ŻYCIE" odbyła się w Warszawie w dniach 1-3 września w Warszawie. Hasło tegorocznej edycji  – "Ogród – pierwsza klasa" – nawiązywało do wiedzy i jakości jako wartości niezbędnych w rozwoju idei dobrego ogrodu. Przeczytajcie, co sie działo na 24. Międzynarodowej Wystawie "ZIELEŃ TO ŻYCIE". Nasz serwis był patronem medialnym Wystawy.

W 24. Międzynarodowej Wystawie "ZIELEŃ TO ŻYCIE" wzięło udział 325 firm z 17 krajów; polskie firmy stanowiły 2/3 wystawców. Najwięcej zagranicznych firm reprezentowało Holandię, Belgię, Niemcy, Danię i Francję.
W debiutującym na targach sektorze florystycznym wzięło udział blisko 70 firm z kilku kontynentów – Ameryki Południowej, z bardzo liczną grupą z Kolumbii (ponad 20 firm), Afryki (Kenia, Uganda, RPA), Azji – firmy z Chin, Tajlandii i Europy z Holandią na czele. Dzięki współpracy i połączeniu branży odbiorcy targów zyskali pełną ofertę w zakresie roślin i produktów do ogrodu i terenów otwartych oraz do dekoracji wnętrz. Po raz pierwszy w Polsce zobaczyć można było tak bogatą ofertę kwiatów ciętych, doniczkowych, dekoracji i akcesoriów florystycznych. Prezentację wzbogaciły pokazy mistrzów florystyki, prezentacje i konkursy szkół florystycznych.
Serwis Wymarzonyogrod.pl był patronem medialnym Wystawy.

24. Międzynarodowa Wystawa "ZIELEŃ TO ŻYCIE" - goście targów

Targi odwiedziło 17 468 gości w tym 6 867 profesjonalistów. To o 8,5 proc. więcej niż w ubiegłym roku. Wśród klientów zawodowo zainteresowanych ofertą prezentowaną na targach znaleźli się: producenci roślin, kupcy i zarządzający placówkami handlowymi, architekci krajobrazu, wykonawcy i specjaliści samorządowi zajmujący się zielenią publiczną, a także floryści, właściciele kwiaciarń, hurtownicy oraz dostawcy techniki ogrodniczej, produktów i usług.
Zagraniczni zwiedzający przyjechali z ponad 40 krajów. Najliczniejsze grupy gości dotarły z Ukrainy, Litwy, Białorusi, Rosji, Holandii, Finlandii, Niemiec i Belgii. Wśród odwiedzających byli także klienci z tak odległych krajów jak: Kazachstan, Japonia, Nigeria, RPA. Liczni byli goście z bliskiego sąsiedztwa: Słowacji, Czech, Węgier, Bułgarii, Mołdawii. Ponad 60 proc. branżowych gości to osoby decyzyjne – właściciele firm i menadżerowie podejmujący ważne decyzje w firmach.

24. Międzynarodowa Wystawa "ZIELEŃ TO ŻYCIE" siła różnorodności  

Po raz kolejny warszawskie EXPO za sprawą „Zieleń to życie” zakwitło i stało się centrum spotkań branży ogrodniczej. Ponad 2/3 wystawców czyli 200 firm eksponowało rośliny. To niewątpliwe największy przegląd roślin w Polsce i Europie Środkowej. Różnorodność  i skala oferty to najważniejsza wartość prezentacji na warszawskiej wystawie. Hale targowe wypełnione zostały roślinami, które w kolejnym sezonie zobaczymy w handlu: w sklepach, centrach ogrodniczych, kwiaciarniach. Wśród roślin, które znajdą zastosowanie w terenach zieleni i ogrodach prywatnych, przeważały krzewy ozdobne – liściaste i iglaste. Nie zabrakło drzew, tak pożądanych do nasadzeń w zieleni publicznej oraz drzewek choinkowych wzbogacających ofertę handlową sklepów. Na wielu stoiskach zachwycało bogactwo bylin i traw – atrakcyjnych o tej porze roku i tak chętnie sadzonych zarówno w małych założeniach jak i w terenach zieleni. Szkółkarze i ogrodnicy mogli zapoznać się z ofertą młodych roślin do dalszej produkcji i proponowanymi nowościami. W asortymencie wystawców wyraźnie widoczny był także trend powrotu do amatorskiej uprawy owoców, ziół czy warzyw. Stąd bogaty przegląd krzewów i drzew owocowych oraz pnączy o jadalnych owocach czy zestawów do tarasowej lub domowej uprawy, łącznie z prezentacją gotowych już przetworów. Widoczny był także rozwój oferty bylin – roślin obecnych na wielu stoiskach oraz cebul kwitowych, których termin sadzenia przypada na jesień. Stoiska zakomponowano w przemyślany i atrakcyjny sposób, eksponując nowości czy też idee – choćby związane
z hasłem targów „Ogród pierwsza klasa”. Wiele aranżacji stoisk to gotowe pomysły aranżacyjne, które można przenieść do własnego ogrodu, na taras czy balkon. 

24. Międzynarodowa Wystawa "ZIELEŃ TO ŻYCIE" - technika, pielęgnacja i dekoracje

Wystawcy pokazali także rozwiązania techniczne – maszyny, urządzenia i technologie do produkcji roślin, pielęgnacji terenów zieleni. Prezentowane dekoracje i wyposażenie ogrodu to donice, ozdobne osłony i podpory pod rośliny, zadaszenia, meble ogrodowe, systemy zielonych dachów lub ścian oraz wygrodzeń, materiały na nawierzchnie, kruszywa, gabiony i akcesoria do dekoracji. Nie zabrakło oferty zestawów do oczek wodnych i stawów, wyposażenia ogrodowej strefy relaksu i grillowania. Profesjonalistów interesowały także systemy opakowań, oprogramowanie i rozwiązania wspierające logistykę. Odwiedzający korzystali także z bogatej propozycji wydawnictw specjalistycznych.
Tak szeroka prezentacja i możliwość spotkania w jednym miejscu specjalistów i ekspertów to niewątpliwie impuls dla branży – kupców, projektantów, firm wykonawczych, dekoratorów, specjalistów z sektora zieleni publicznej. To zawsze mocna dawka pomysłów, informacji, rozwiązań i oczywiście kontaktów.

24. Międzynarodowa Wystawa "ZIELEŃ TO ŻYCIE" - laureaci konkursu ZIELONY LAUR

Konkursy towarzyszące wystawie budzą zawsze emocje i przyciągają oprócz samych wystawców także odwiedzających i obserwatorów. W ramach konkursu o nagrodę ZIELONY LAUR oceniano produkty, technologie dla szkółkarstwa, ogrodu i terenów zieleni oraz koncepty sprzedażowe.
Międzyresortowe jury przyznało:

  • ZIELONY LAUR za produkt dla szkółkarstwa firmie Geo Polska Sp. z o. o. za Folie Plastika Kritis serii EVO2®;
  • ZIELONY LAUR za koncept marketingowy szkółce Piotr Kość Szkółki od 1965 za kolekcję roślin „in your PATIO” od berry&morreTM;
  • WYRÓŻNIENIE firmie PPHU GARDEN SERWIS TOMASZ PECYNA za CDF AQUA – mikroprocesorowy dozownik CO2 i O2

24. Międzynarodowa Wystawa "ZIELEŃ TO ŻYCIE" - laureaci Konkursu Roślin Nowości

Rozstrzygnięto także jedyny w Polsce, prestiżowy Konkurs ROŚLIN NOWOŚCI. Spośród 28 zgłoszonych roślin jury wyłoniło 6 medalistów i 2 wyróżnienia. W tym roku także media przyznały swoją nagrodę - dziennikarze krajowych i zagranicznych magazynów ogrodniczych, zarówno branżowych, jak i hobbistycznych, skierowanych do szerokiego grona odbiorców miłośników roślin oddali swój głos mailowo.

  • ZŁOTY MEDAL: Miskant chiński 'Memory' ze szkółki DAGLEZJA Artur Maj Szkółka Roślin Ozdobnych;
  • SREBRNY MEDAL: Judaszowiec kandyjski 'Pink Pom Poms' ze szkółki OLSZEWSCY; Wierzba smukłoszyjkowa 'Mt Aso' ze Szkółki SZMIT; Berberys thunberga 'Orange Ice' ze Szkółki Roślin Ozdobnych WAŻYŃSCY;
  • BRĄZOWY MEDAL: Perukowiec podolski 'Lilla' ze szkółki PEPINIERES MINIER; Sosna hakowata 'Billabong' ze Szkółki Krzewów Ozdobnych Jolanta i Jan NOWACZYK;
  • WYRÓŻNIENIA: Róża BLUSH PIXIE® 'Bozbluspix' ze szkółki LEJA Sp. z o.o. Sp. k.; Kolcowój szkarłatny AMBER SWEET GOJI® ze szkółki CLEMATIS Źródło Dobrych Pnączy;
  • WYRÓŻNIENIE DZIENNIKARZY: Wierzba smukłoszyjkowa 'Mt Aso' zgłoszona przez Szkółkę SZMIT.

Wystawcy zaprezentowali nowe odmiany, zarówno polskich hodowców, jak i dostępne w Polsce kreacje zagranicznych ogrodników. Wartością warszawskiego konkursu jest to, że zgłaszane do niego rośliny są odpowiednie do chłodniejszej strefy klimatycznej, w jakiej leży Polska i kraje za jej wschodnią i północną granicą.
Najlepsze aranżacje stoisk uhonorowano WAWRZYNAMI.

24. Międzynarodowa Wystawa "ZIELEŃ TO ŻYCIE" - seminaria, konferecje, spotkania, warsztaty

24. edycja wystawy pełna była różnorodnych wydarzeń – seminaria, konferencje, spotkania, warsztaty i pokazy przyciągnęły tłumy uczestników. Eksperci i praktycy dzielili się wiedzą i doświadczeniem, dyskutowali i stawiali pytania. Aktualna problematyka, wiedza specjalistów, informacje, na których wyszukanie czy usystematyzowanie na co dzień brakuje czasu oraz możliwość dyskusji to podstawowe atuty organizowanych w ramach wystawy spotkań. 

  • Konferencja „Mocno ZIELONE MIASTO” dotycząca zieleni publicznej i osiedlowej zgromadziła ponad 240 uczestników.
  • W ramach seminarium „Wiedza dla producentów” skierowanego do szkółkarzy i ogrodników wzięło udział blisko 120 osób. Tematyka spotkania dotyczyła prawnej ochrony odmian roślin, paszportyzacji, gwarancji na rośliny, chemicznej ochrony roślin, oraz marketingu.
  • Duże zainteresowanie – ponad 150 właścicieli i pracowników centrów ogrodniczych – wzbudziły tematy zaproponowane w ramach seminarium „Wiedza dla handlu” poświęcone zarządzaniu pracownikami, skutecznemu marketingowi, zagadnieniom dotyczącym logistyki.
  • Gościem specjalnym „Dnia Architekta Krajobrazu” – seminarium zaplanowanego na  3 września był Luc Behar-Bannelier – Dyrektor Departamentu Nature & Environment, Disneyland w Paryżu – zarządzający 2000 ha zieleni w najsłynniejszym parku rozrywki. Gość dzielił się swoim doświadczeniem menadżerskim, a także prezentował aspekty praktyczne związanych z utrzymaniem wysokiego standardu zieleni w obiekcie, który codziennie przyjmuje blisko 15 000 odwiedzających. Kreowanie tożsamości zawodowej architekta krajobrazu, zagadnienia prawne związane z prawem autorskim i oraz dobór i praktyczne zastosowanie traw ozdobnych to kolejne zagadnienia poruszone podczas spotkania. 
  • Kreowaniu tożsamości i budowaniu wizerunku architekta krajobrazu poświęcone były odrębne warsztaty, które poprowadzili Wojciech Januszczyk – architekt krajobrazu i Małgorzata Bogadnowicz – psycholog i trener biznesu.
  • Ponadto w programie targów znalazły się spotkania blogerów ogrodniczych, wystawy tematyczne, prezentacje i pokazy technologii.
  • Program dla amatorów zaplanowano na sobotę. Odwiedzający korzystali z bezpłatnych warsztatów, porad ekspertów, wykładów, oglądali pokazy ogrodnicze i układania kwiatów. Na towarzyszącym targom kiermaszu roślin odwiedzający przez 3 dni mogli kupować roślinne rarytasy i nowości.

Na wystawie zaprezentowano nowe produkty i trendy ogrodnicze, zwiedzający mogli znaleźć różnorodne rozwiązania, pomysły, nowości. Podczas imprezy odbyły się tysiące spotkań i rozmów ludzi zaangażowanych zarówno w „zielony biznes”, jak też tych którzy czerpią z jego bogactwa – właścicieli ogrodów i pasjonatów, tłumnie odwiedzających Wystawę.

Kolejna edycja Wystawy 25. ZIELEŃ TO ŻYCIE już za rok: od 31 sierpnia do 2 września 2017 r. w EXPO XXI WARSZAWA!

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Pozostałe podkategorie